"להיזהר מלקיחת הלוואות לא אחראיות בימים אלה"

צבי טסלר No Comments on "להיזהר מלקיחת הלוואות לא אחראיות בימים אלה"

המצב במדינה הכניס משפחות רבות לאי וודאות כלכלית וגורם לתופעה של גופים המציעים הלוואות לציבור בריביות גבוהות במיוחד. בארגון פעמונים המייעץ למשפחות בתחום כלכלת הבית בהתנדבות מזהירים מכך: "חשוב לא להילחץ מהמצב ובשל כך לעשות טעויות כלכליות שישפיעו על כלכלת המשפחה חודשים או שנים קדימה"

צילום: Elements envato
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים אלו ועל רקע המלחמה בעזה והאווירה הקשה במדינה, משפחות רבות מוצאות עצמן נקלעות לקשיים כלכליים שלא נערכו אליהם. עסקים רבים נפגעו, אנשים סגורים בבתיהם ובעיקר באזורי הדרום שאיבדו הכל ורבים נקלעו למצוקה כלכלית.

המלחמה שנחתה עלינו בהפתעה לא הותירה זמן להיערכות, וגם חוסר הוודאות לגבי העתיד משפיע. לדוגמה אמש (שני) הודעת פיקוד העורף גרמה למשפחות ברחבי הארץ לצאת למסע קניות מצרכים בהוצאות משמעותיות רק מתוך חשש שצריך להסתגר בממ"ד למשך מספר ימים.

בארגון פעמונים מזהירים שהמציאות הנוכחית עלולה לגרום למשפחות לעשות צעדים שגויים בנושא לקיחת הלוואות לא אחראיות. בארגון גם מדגישים כי יש גופים שמנצלים את המצב ושולחים הודעות SMS המפתות משפחות ליטול הלוואות דרך לינק ובמהירות, בלי לציין מראש את הפרטים, גובה הריבית וכו'.

למשל, באחת מהודעות הסמס שהגיעה למשפחות רבות בישראל נכתב: "לאור המצב הביטחוני, קבלו הלוואה שתעזור לכם לעבור את הימים האלה".

בנוסף מציינים בפעמונים כי חשוב להיזהר גם מלא מעט הונאות שפועלות בשיטה זו. בפעמונים גם מזהירים שלא לפנות בשום אופן ללקיחת הלוואות מהשוק האפור.

שרון לוין מנהלת ההסברה בארגון פעמונים אומרת: "אנחנו פונים לציבור כדי להדגיש שגם במצב מלחמה ואי וודאות כלכלית לגבי העתיד, חייבים להתנהל מתוך אחריות כלכלית ולא לנקוט בצעדים שעלולים להוביל למשבר כלכלי מתמשך. כולם צריכים לקחת אוויר, ולשקול כל צעד בטרם בוחרים לקחת הלוואה, וגם אם אין ברירה ובוחרים לעשות זאת, אז חשוב להתנהל מול הגופים המוסמכים והמפוקחים כמו בנקים, לנסות להשוות הצעות וגם להתמקח כדי לקבל את ההצעה הטובה ביותר".

עוד הוסיפה לוין כי "חשוב לא להילחץ מהמצב ובשל כך לעשות טעויות. אנחנו מזמינים את הציבור לפנות אלינו ולמתנדבים והמומחים של פעמונים שבשגרה וגם במלחמה יסייעו וילוו את המשפחות שזקוקות לכך כדי לסייע לצאת ממצוקה כלכלית. בתקווה לבשורות טובות".

ארגון פעמונים פועל בתחום כלכלת הבית וייעוץ למשפחות ויחידים על ידי 3000 מתנדבים מכל החברה הישראלית שפרוסים בכל הארץ.



0 תגובות